De economische en maatschappelijke kracht van attracties 

Mensen brengen steeds meer tijd buitenshuis door. De vraag naar uitjes stijgt. Bezoekers verwachten binnen het groeiende aanbod attracties een unieke beleving. Hoe speel je als ondernemer op deze en andere marktontwikkelingen in? Welke keuzes maak je, welke investeringen zijn rendabel?

 

Dierentuin Amersfoort Olifanten

ONZE VISIE

Ginder denkt mee en biedt verrassende, vernieuwende adviezen. Waarmee je als maatschappelijk verantwoorde ondernemer nieuwe marktkansen pakt en je je ambities onbelemmerd waarmaakt. 

Elk bedrijf in deze bijzondere markt is uniek. De exploitatie van een commercieel attractiepark is nu eenmaal iets anders dan die van een dierentuin, een gesubsidieerd bezoekerscentrum of een science centre. En dus wordt maatwerk gevraagd om toekomstbestendig te zijn en te blijven. Vaak is evenwicht tussen maatschappelijke en economische waarde in de exploitatie essentieel.

Ginder ziet volop kansen om die balans te creëren, waardoor een nieuw, positief en energiek speelveld ontstaat. Ondernemen blijft daarmee winstgevend én leuk.  

WAT BIEDT GINDER?

Wij adviseren zowel attracties, attractieparken, dierentuinen als science-centers over:  

 

  • Conceptontwikkeling: doelgroep- en vernieuwingsgericht. Met welk concept onderscheid je je van andere attracties en trek je de juiste doelgroepen? Wij denken mee over een variatie aan concepten. 
  • Haalbaarheidsonderzoek: hoeveel bezoekers trekt je (nieuwe) concept of uitbreiding van exploitatie? We ramen dit aan de hand van onderscheidend vermogen, marktbereik en marktaandeel binnen de doelgroep(en). 
  • Exploitatietoets: Wat zijn de gevolgen voor uw exploitatie bij een nieuw concept of  uitbreiding? We ramen de opbrengsten en kapitaallasten van uw investeringen en brengen graag samen met u de exploitatiekosten in kaart. 

 

 

Contactformulier

Vul onderstaande velden en laat een bericht achter. Wij zullen jouw bericht spoedig beantwoorden.

Documenten of tekeningen uploaden
No file chosen