TOERISTISCH HERSTEL MET PERSPECTIEF
Na crisis komt vooruitgang
De toegevoegde waarde van de vrijetijdssector staat onder druk. De afgelopen jaren was voor velen een race naar maximale volumes en minimale kosten. Voor de consument betekent dit drukte, wachtrijen, beperkte ruimte en voorverpakte belevenissen.
Maar na elke crisis is er vooruitgang. Het is nu tijd om de focus te verleggen naar de waarden die de bezoeker nastreeft. Denk aan: aandacht, échtheid, ruimte, autonomie en verantwoorde producten en diensten. Bedrijven en bestemmingen die deze waarden op een onderscheidende wijze verzilveren zijn toekomstbestendig. Zij dragen bij aan het geluk van mensen. In onze ogen is dit dé herstelkans voor bedrijven om betere bedrijfsresultaten te behalen. En de kans voor bestemmingen om meer draagvlak voor recreatie en toerisme te krijgen. Dit vraagt visie en lef van ondernemers en bestuurders.
In deze video deelt Merlijn Pietersma drie tips voor ondernemers in vrijetijd.
De video is opgenomen tijdens de MarketingOost Symposiumweek (25 november 2020).
MEER WETEN OVER DIT ONDERWERP?
EENS VAN GEDACHTEN WISSELEN?
We komen graag met je in contact!