Projecten Deel artikel

BEDRIJFSADVIES IN TOERISME EN RECREATIE

Succesvolle bedrijven ontwikkelen zich steeds volgens hetzelfde principe: ‘behoud de kern èn stimuleer vooruitgang’. Dat maakt ze uniek als merk en als organisatie. Daarom is het goed om zo nu en dan te reflecteren en opnieuw de koers te bepalen. Dat vraagt een enthousiaste sparringpartner met hoogwaardige sectorkennis om op niveau van gedachte te wisselen. Wilt u ook uit de comfort zone? Diepgaand en inhoudelijk sparren over uw uitdagingen en twijfels? ZKA Strategy (nu Ginder) houdt een kritische spiegel voor, helpt bij het maken van belangrijke keuzes en reikt verrassende oplossingen aan.

Bedrijven in toerisme en recreatie kloppendoorgaans met de volgende behoeften aan bij ZKA Strategy 

 

  • Wij hebben een nieuw idee. Maar is het realistisch en wat betekent het bedrijfsmatig?
  • Kunnen jullie samen met ons een nieuwe bedrijfsconcept ontwikkelen?
  • Wij willen ons bedrijf door-ontwikkelen, maar twijfelen over de richting. Willen jullie meedenken, zodat ons bedrijf toekomstbestendig wordt?
  • Welke nieuwe ontwikkelingen zou op deze locatie het meest passend zijn?
  • Hoe kunnen wij met de (ruimtelijke-) beperkingen toch groeien? Willen jullie ons adviseren?
  • Wij willen veranderen, meer van deze tijd worden. Kunnen jullie ons hierin begeleiden?
  • Wij willen meer samenwerken met een aantal bedrijven. Hoe kunnen we dit goed organiseren? Willen jullie de mogelijkheden verkennen en ons hierbij helpen?
Succesvolle bedrijven ontwikkelen zich steeds volgens hetzelfde principe:
Behoud de kern én stimuleer vooruitgang

Ongeacht de stand van de techniek, de locatie, bedrijfsomvang en de specifieke deelsector; dit principe is altijd aan de orde. We zien het bij De Efteling, Van der Valk, Albert Heijn en camping de Eekhoorn. Veel bedrijven zijn zich dit niet bewust. Wij helpen bedrijven om dit inzicht op hun eigen en unieke wijze in praktijk te brengen. 

 

  • Behoud de kern 

Toekomstbestendige bedrijven beschikken over een visie met een rotsvaste kernideologie en historische wortels. Ze zien een ‘hoger doel’ dat verder gaat dan geld verdienen en beschikken over kernwaarden die ze nooit zullen verloochenen. Bijvoorbeeld ‘welzijn’, ‘humor’, ‘zingeving voor gasten en medewerkers’ en ‘het zijn van gebiedsbeheerder of natuurpark in plaats van verbruiker van ruimte’. Hoe bedenk je deze uitgangspunten en zorg je dat de gast ze mee naar huis neemt? Hoe zorg je dat medewerkers ze daadwerkelijk in praktijk brengen? Wat is jouw hogere doel?

 

  • Stimuleer vooruitgang

Tegelijk beschikken ze over een innerlijke drang naar voorwaartse beweging door continue doorontwikkeling, innovatie en aanpassing aan veranderende omstandigheden. De maatschappij en de markt veranderen razendsnel en deze bedrijven verstaan de tijdsgeest. Ze zijn zich bewust van de factoren die hun toekomstbestendigheid bepalen. Op basis hiervan stellen ze hun strategische richting vast: de ‘directieprioriteiten’ van de toekomst.

 

 

Bestaat jouw bedrijf over 50 jaar nog? Een succesvol bedrijf wel.

Ginder begeleidt je in het maken van toekomstbestendige keuzes. We denken mee, houden je de spiegel voor, bieden creativiteit en kennis.

Op elk abstractieniveau: van fundamentele kernwaarden tot bedrijfsmatige doorvertaling.

 

Getriggerd? Neem dan contact met ons op.

MEER WETEN OVER DIT ONDERWERP?

Neem dan gerust contact op met een van onderstaande contactpersonen of maak gebruik van het contactformulier.

EENS VAN GEDACHTEN WISSELEN?

We komen graag met je in contact!

;
  • Toerisme Alliantie Friesland
  • St. Werelderfgoed Kinderdijk
  • Gemeente Wijdemeren
  • Gemeente Ede
  • Vakantiepark & Partycentrum Mölke
  • Gemeente Arnhem