HOE BLIJVEN CENTRUMGEBIEDEN RELEVANT?

EEN BREED, VERNIEUWEND EN GEVARIEERD CENTRUMAANBOD

Hoe aangenaam een plek is om te wonen en te leven? Dat wordt mede bepaald door het winkelaanbod. Samen met horeca, diensten, vermaak, evenementen en ambulante handel bepalen winkels de aantrekkelijkheid van een stads-, dorps- of wijkcentrum.

Op veel plaatsen verdwijnen winkels. Er wordt minder geshopt. En dus veranderen steeds meer centrum- en winkelgebieden in plekken om te verblijven en te recreëren. Om aantrekkelijk te blijven moeten nieuwe stappen worden gezet. Met name naar een ander, gevarieerder en/of compacter aanbod dat aansluit op de wensen van inwoners en bezoekers. Dat is per winkelgebied altijd maatwerk.

Pedestrian Zone 347468

ONZE VISIE

Winkelen is voor de moderne consument geen noodzaak meer maar een keuze. De behoefte verschuift van winkelgebieden naar gebieden met winkels. Een levendig gebied waar ook volop gegeten en gedronken kan worden. Waar ruimte is voor ontmoetingen, ontspanning en vermaak. Een gebied waar dus iets te doen is en het goed toeven is voor de mensen die er wonen, werken, winkelen, verblijven en recreëren.

Ginder brengt bij zo’n transformatie alle betrokken partijen samen. En zet ze in hun gezamenlijke kracht. Want alleen samenwerking maakt een toekomstbestendig centrum mogelijk. Een centrum dat onweerstaanbaar aantrekkelijk is. En telkens weer verrast.

WAT BIEDT GINDER?

Ginder biedt ondersteuning en advies bij de vorming van:

 

  • Een centrumvisie en -aanpak met uitvoeringsprogramma
  • Een detailhandelsvisie
  • Een horecavisie
  • Een evenementenvisie
  • Een toekomstvisie warenmarkten

MEER WETEN OVER DIT ONDERWERP?

Neem dan gerust contact op met een van de onderstaande contactpersonen of maak gebruik van het contactformulier.

EENS VAN GEDACHTEN WISSELEN?

We komen graag met je in contact!