Collage2 01
Nieuws Deel artikel

SEINPOST EN ZKA WORDEN GINDER

Vandaag is het zover! De officiële lancering van Ginder. Een prachtig en spannend moment voor ons bedrijf. Waar we lang naar hebben uitgekeken. Ginder is meer dan alleen een nieuwe naam. Waar staat Ginder precies voor? En wat gaat er voor onze opdrachtgevers en partners veranderen? In een dubbelinterview met Lars Pijlman (directeur en senior adviseur) en Merlijn Pietersma (senior adviseur) leggen we uit wat je van ons kunt verwachten.

 

WAAR STAAT GINDER VOOR?

Lars: Ginder staat voor een 100% expertbureau. Dit betekent dat we vooral met unieke, complexe vraagstukken aan de slag willen gaan die veel kennis, kunde, durf, lef en vernieuwing vragen. En Ginder heeft ambities. Niet omdat we geloven in ongebreidelde groei. Het gaat ons om de inhoud én het in beweging krijgen van ondernemers, bewoners, vastgoedeigenaren, overheden en andere partijen in een gebied. Wij vinden namelijk dat ieder mens de hoogst mogelijke leefkwaliteit verdient. Daarom doen we er alles aan om tot een aantrekkelijke omgeving te komen waar je gezond en veilig kunt wonen, werken, ondernemen en recreëren.

Merlijn: Ginder staat voor het tot stand brengen van de toekomst. Dat klinkt een beetje filosofisch. Maar de komende jaren worden lef, duidelijke keuzes en beweging gevraagd op tal van vlakken in onze samenleving. Bijvoorbeeld in de ruimtelijke economie en in de vrijetijdssector. Wij zeggen dan ook niet voor niets: Ginder komt het tot leven. Wij willen ondernemers en overheden nog krachtiger helpen om de toekomst tot leven te wekken door onze teams samen te voegen en onder één merk door te gaan.

 

WAT BETEKENT DIT VOOR ONZE OPDRACHTGEVERS?

Lars: De thema’s waar we aan werken blijven ongewijzigd. Ondernemerschap, bezoekerseconomie, transformatie, vitaal platteland en omstreden voorzieningen. De gezichten blijven hetzelfde, wel wordt het jasje vernieuwd. We merken nu al dat Ginder binnen onze organisatie zorgt voor meer energie en focus. We werken het liefst en het best met opdrachtgevers die vooruit willen. We zullen nog intensiever met hen gaan samenwerken, kennisdelen en ervaringen delen.

Merlijn: voor onze opdrachtgevers wordt het nog logischer om Ginder in te schakelen bij lekker moeilijke vragen, omdat we de kennis en vaardigheden van ZKA en Seinpost samenvoegen. We stellen de essentiële vragen en verbinden verschillende invalshoeken. Denk aan gastbeleving, omgang met omstreden voorzieningen, ruimte, rekenen en conceptontwikkeling. Dat merk je bijvoorbeeld wanneer we de bezoekerseconomie in een gebied in beweging brengen. Of wanneer we een economische visie van een stad opstellen. Maar ook als we werken aan vitale vakantieparken.   

 

WAAROM IS DE KOMST VAN GINDER EEN LOGISCHE STAP?

Lars: Seinpost en ZKA zijn twee sterke merken. Dus de stap die we zetten is niet zomaar iets. Tegelijkertijd, we vormen al meer dan 10 jaar één bedrijf. We ‘wonen’ al deze tijd samen onder één dak en onze projectteams kennen steeds vaker een gemengde samenstelling. Dan is een nieuwe merknaam ook een logische vervolgstap. Dit biedt ons veel kansen om bestaande en nieuwe klanten nog beter te laten zien waar we als bureau voor staan en wat we allemaal in huis hebben.

Merlijn (met een knipoog): het viel soms ook niet meer uit te leggen op een verjaardagsfeestje dat ik bij ZKA én Seinpost werk. Ginder is dus vooral ook heel logisch voor iedereen…

 

WAT IS EEN TYPISCH PROJECT VAN GINDER WAARIN DE EXPERTISES VAN SEINPOST EN ZKA SAMENKOMEN?

Lars: We zijn onlangs gestart met het programma Vitaal West-Zeeuws-Vlaanderen. De gemeente, ZorgSaam en de Stichting Herontwikkeling Vastgoed Oostburg willen samen met stakeholders een masterplan Oostburg ontwikkelen voor een leefbaar en levendig West Zeeuws-Vlaanderen. De breedte van de opgave, het lef en de ambities van betrokkenen om fundamenteel anders met het krimpvraagstuk om te gaan – niet een defensieve maar een offensieve strategie – zijn op het lijf geschreven van Ginder.  

Merlijn: Op dit moment werken we aan de toekomstvisie van het toerisme op Ameland. Omdat bijna 85% van de inwoners hier afhankelijk is van toerisme, heeft iedere inwoner wel een mening over de toekomst. Hierbij is het noodzakelijk dat wij oog hebben voor allerlei onderwerpen die toerisme flankeren zoals leefbaarheid, duurzaamheid, natuur, bereikbaarheid en wonen. Lekker ingewikkeld en dus typisch Ginder.

 

WAAR STAAT GINDER OVER 10 JAAR?

Lars: We willen een toonaangevend bureau zijn door wat we doen. We zijn trots op onze projecten die gebieden hebben veranderd: Witte de Withstraat (Rotterdam), Modekwartier (Arnhem), Vitale Vakantieparken (Drenthe), Groeiagenda Drechtsteden etc. Over 10 jaar hebben we weer nieuwe verhalen. We bestaan dan bijna een halve eeuw. Dat klinkt best oud…. Maar ik weet zeker dat Ginder dan nog steeds barst van de energie omdat we gedragen worden door nieuwsgierige, (maatschappelijk) betrokken, ondernemende adviseurs. We willen iedere dag het verschil maken.       

Merlijn: Het lijkt me inderdaad geweldig om in 2032 te kunnen zien dat onze adviezen, visies en begeleiding blijvende impact hebben. Dat de leefkwaliteit van mensen is toegenomen op de plekken waar wij actief waren. Ik zie een lange lijst met locaties voor me waar ik enorm verwachtingsvol van ben, dat mensen hier over tien jaar nog gelukkiger leven en ondernemen.

 

MEER WETEN OVER DIT ONDERWERP?

Neem dan gerust contact op met een van onderstaande contactpersonen of maak gebruik van het contactformulier.

Contactformulier

Vul onderstaande velden en laat een bericht achter. Wij zullen jouw bericht spoedig beantwoorden.

Documenten of tekeningen uploaden
No file chosen
  • Gemeente Veendam
  • Camping Center Parcs Port Zélande
  • Belasting & Douane Museum
  • Gemeente Bronckhorst
  • Gemeente Hellendoorn
  • Marketing Oost